ikganaarzuidamerika.reismee.nl

El fin del mundo

De "Tren del Fin del Mundo" heb ik overgeslagen. Ik ben dan wel toerist, maar een treintje gaat me toch echt te ver. Wel heb ik het meest zuidelijke postkantoor van Argentinië bezocht. En een "Fin del Mundo" stempel in mijn paspoort laten zetten. Dat dan weer wel :) Dat kan in het meest zuidelijke postkantoor van Argentinië. (En bij de VVV, en bij de souvenirshop, en waarschijnlijk ook wel bij het hostal waar je slaapt).

Ushuaia is niet heel spannend, en het HI hostal eigenlijk bar slecht. Vooral de bedden, dus heel veel langer ga ik hier niet blijven hangen. Maar om een paar dagen bij te tanken is het prima. Volgens de Argentijnen ben ik nu in de meest zuidelijke stad van de wereld: Ushuaia. Een marketing concept dat geld in het laatje brengt. 4 Kilometer zuidelijker ligt namelijk het Chileense Puerto Williams met helaas maar 2500 inwoners. Een te laag aantal inwoners volgens de Argentijnen, en daarom een reden om “el fin del mundo” op te eisen voor Ushuaia.

Hoe dan ook, ik kan me geen betere plek verzinnen dan "El Fin del Mundo" om even terug te kijken naar mijn trip tot nu toe. En dan vooral Chili. Dit keer geen samenvatting van mijn trip tot nu toe. Maar dankzij een van mijn reismaatjes in het noorden Jennifer en haar camera, dit keer een video. Je moet alleen de beelden van Paaseiland even wegdenken. Want dat eiland heb ik helaas gelaten voor wat het is.

Met dank aan Jennifer: https://vimeo.com/149551935

" Here's about our journey to Chile. --- It's never easy to make a good balance between taking shots and enjoying the moment. But still I'm glad to capture wonderful and unforgettable footages with a group of happy mood. Hope the clip would always remind our drifter soul."

P.S. Als de video schokkerig is of niet goed laad, klik dan rechtsonderin op HD en kies vervolgens voor de 360 i.p.v. de 720 optie.

Reacties

Reacties

Karen

Prachtige beelden!
Fijne feestdagen Vera!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!